lavaslera

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Tillverkning hos mormor!

Av Lava - 28 juli 2013 21:07

Hejj! Jag har varit hos min mormor i helgen, och tvingat henne (höhö^^) att köpa lite fimolera så att jag kunde arbeta med det där. Jag har gjort massor som jag är villig att sälja. Jag bifogar bilder så att ni kan få se  

 


 

Chokladkaka med sås i mitten, grädde och bär på toppen. Kommer att få örhängeskrokar i öglorna inom tre dagar. Jag säljer dem för 55 kr, men ni får betala portot   

 

Liten tårtbit, som örhänge. Kan finnas nickelspår i kroken. Säljer de för 50 kr men ni betalar portot

 

Variant på den tidigare fast med rosa överdrag. Kommer att få örhängeskrok. Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot

 

Hamburgare. Kommer att få örhängeskrok. Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.

 

Munkar med små chokladströssel liknande saker på toppen. säljer dem för 55 kr men ni betalar portot. Kommer att få örhängeskrok.

 

Äpplen. Kommer att få örhängeskrok. Det ena är helt runt och på det andra har någon tagit en "tugga". Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.

 

Nyckelring. Likadan tårta som den innan. Säljer den för 45 kr. Paketpris med dem tidigare örhängena = 90 kr men ni betalar portot.

 

Engelsk konfekt godis. Kommer att få öronkrokar. Säljer dem för 50 kr. Men ni betalar portot.

 

Detta är tänkt som brödlimpa men vissa tycker att det ser ut som chokladmarsipan. Det kan vara vilket som. Kommer att få öronkrokar. På den ena har någon tagit en "tugga" men den andra är slät. Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.

 

Flugsvampar. Kommer att få öronkrokar. Säljer dem för 55 kr, men ni betalar portot

 

Påhittad bakelse. En blå & en rosa. Kommer att få öronkrokar. säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.

 

Cupcakes/muffins. En blå & en rosa. Kommer att få öronkrokar. Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.

 

  Engelsk konfekt godis. Kommer att få öronkrokar. Tre "lager". En blå & en rosa. Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.

 

Kakpaket! Innehåller dammsugare, schackruta, kanelbulle och muffin. Kommer inte att bli nyckelringar utan bara prydnader. Paketpris: 110 kr men ni betalar portot.

 

Likadana örhängen som innan, fast med orange insida. Kommer att få öronkrok. Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.

 

Ljusrosa munkar med röd "sås". Kommer att få öronkrokar. Säljer dem för 55 kr men ni betalar portot.




Det var ungefär detta jag hann göra hos mormor! Hoppas att något verkar vara intressant!  

                                         

 
 
Ingen bild

Mrs Bieber

29 juli 2013 09:19

Gud va duktig du är! Tyvärr har jag ej hol i öronän men de va jettefint!

Lava

29 juli 2013 09:22

Tack, vad kul att du säger så! Ojdå, men du kanske får ta hål nån gång? Jag finns kvar ;D

 
Ingen bild

Hallon

29 juli 2013 12:45

Hej lava det är super fina örhängen du gör

Lava

29 juli 2013 12:57

Aaw tack Hanna de är superkul att du ska köpa 2 par idag!! :D

 
Samira

Samira

31 juli 2013 12:49

Åhh vad söta örhängen! =)

http://we-break-it.bloggplatsen.se

Lava

3 augusti 2013 11:39

Oj! Tack vad glad jag blir! Kram!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lava - 6 augusti 2013 05:14

Hej! Nu sitter jag på flygplatsen o väntar på mitt plan till Mallorca. Ska bli så gött. Det finns inget Internet där, och jag kommer inte kunna blogga på 10 dagar ungefär. Snälla: sluta inte följa, jag uppskattar verkligen varje visnig jag får. Ha de...

Av Lava - 3 augusti 2013 11:06

Hej mina vänner!!   Nu är jag hos mina kusiner i frölunda typ 1 timme från där jag bor. Jag har det skitbra, men min kamera är dock inte med mig och jag kan därför inte visa vad jag gör i leran.. Jag gjorde igår ett par sånna här till: (jag tar en ...

Av Lava - 30 juli 2013 22:04


Yo! Jag kollade just min min statistik   Jag har 71 unika besökare idag. WTF!? Det är ganska många om man tänker på att jag har bloggat i 2 dagar, och att det kanske inte är det intressantaste?   Så tack ni 71 pers som läser! Hehehehehehe... ...

Av Lava - 30 juli 2013 17:30

Hejsan! Jag fick idag mitt paket med örhängeskrokar, stavöglor, bindöglor och läderband från slöjddetaljer. I silver & allt. Så glad! Nu blir det mycket lättare med mina örhängen!      Jag satte ju genast igång att göra ett par stycken till    ...

Av Lava - 28 juli 2013 22:50

Jag blir mer kreativ på kvällen. Till o med nu vil elva när jag är dyngtrött!   Men jag gjorde lite med min lera iallafall och jag gjorde ett till par såna här:   Det är samma bild som förut, för att min kameras batteri = 0 just nu.    Så jag ...

Presentation


Välkommen! Jag är en tolvårig tjej som tillverkar smycken m.m i en behaglig lera som heter fimolera. Jag tänker försöka sälja lite här på bloggen! Se presentationen för mer info! Kram!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lava!

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards